eSafety

OKUL E-GÜVENLİK PLANI


 

KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN İLKOKULU E-GÜVENLİK POLİTİKA BELGEMİZ

      Bilgisayar ve internet, sadece erişkinler için değil; aynı zamanda çocuklar için de oldukça faydalı bir ortamdır. Çocuklarının, bir eğitim, eğlence ve iletişim aracı olarak bilgisayarlardan doğru ve etkin bir şekilde faydalanması adına birçok anne baba, çağa ayak uyma ve bilgiye daha çabuk ve etkin bir şekilde erişebilmeleri

için çocuklarına bu tür imkânlar sunmak istemektedirler. Bilgisayar ve internet kullanımının çocuk ve gençlere sunduğu olumlu getirilerinin yanında, bu kullanımın olumsuz etkilerinin bulunduğu da her zaman göz önünde tutulmalıdır.

     Güvenli bir ortam sağlamak için, risklerin çeşitlerini ve sıklığını ve bunları azaltmak veya daha da, iyisi ortadan kaldırmak için çözümler aramamız gerekir.Gençler çevrimiçi ortamda karşılaşılan riskler konusunda daha genç kullanıcılar için daha güvenli bir internet yaratmanın yolları ile ilgili önemli miktarda araştırma yapılmıştır.

Çocuklar ve gençler genel olarak, bilgisayar kullanırken veya internet üzerinde gezinirken bilgisayara, kendilerine ve ebeveynlerine verebilecekleri zararlar düşünmezler. Pek çok sorun ve riskle karşılaşırlar. Casus veya kötücül(malware) yazılımlarla karşı karşıya kalırlar.

Çevrimiçi gençlerin karşılaştığı risklerden biri de siber zorbalık veya çevrimiçi mağduriyettir: yani elektronik iletişim şekillerini kullanan zorbalık veya taciz.Siber zorbalığın bazı örnekleri açıkça tanımlanabilirken diğerleri daha azdır.Siber kelimenin mağdurunu korkutmak için kullandığı dil ve taktiklerin cezai bir suç olduğunun açık işareti olduğu durumlarda olabilir, bazı durumlarda ise yalnızca bir şahsın kötü davranışlarından kaynaklanır.Siber zorbalık, genellikle eylemin tekrarını gerektirir.Siber zorbalığı yaygınlaştırma konusunda, özellikle geleneksel zorbalığa kıyasla açık bir anlaşma eksikliği var ve bu, yaygınlığı hakkındaki istatistikleri etkiliyor.İnternetteki siber zorbalığa hitap etmenin bir yolu, okul zorbalığı ve siber zorbalık arasındaki bağlantıyı kullanmaktır.Okul zorbalığına, gençlerin sahip oldukları ve birbirlerine karşı olan ilişkileri ve tutumları geliştirmeye çalışan girişimler denir.Bu tür girişimleri, çevrimdışı zorbalığa karşı koymak için potansiyel olarak etkili önleme tedbirleri olarak düşünülmekte ve çevrimiçi zorbalığa karşı koymada da yararlı olabilirler.

Gençler ve yetişkinler genellikle çevrimiçi mağduriyet konusunda farklı yorumlara sahiptir. Yetişkinler bazı eylemleri bir şekilde tedavi etme eğilimi gösterirken, gençler aynı örnekleri akranları arasında normal bir etkinlik olarak açıklayabilir, ancak bunlar çevrimdışı bir sorunla başlar. Okullar, okul çapında bir zorbalık önleme programının oluşturulmasını kolaylaştıracak politikalar oluşturur ve bu programlar tipik olarak etkinliklerinin periyodik değerlendirmelerini içerir.Başarılı ve etkili programlar, bireysel öğrencilerden ve sınıflardan, eğitimcileri ve öğrencileri birleştiren zorbalık karşıtı takımlara kadar, okulda her seviyede zorbalık karşıtı stratejileri teşvik etmek için çalışır.

Ağır internet kullanıcıları uygunsuz içerikle çevrimiçi karşılaşabilir; Gençler genellikle cinsel taciz veya cinsel içeriğe online olarak maruz kalma ile karşı karşıya kalabilir. World Wide Web'deki (WWW) sınırsız içerik, olgunlaşmamış gençleri istenmeyen cinsel içeriğin ve bilginin geniş bir koleksiyonuna götürebilir. Örnekler, cinsel ilişki talepleri, cinsel konuşmalar, cinsel fotoğraflar gönderme veya talep etme veya istenmeyen cinsel bilgilerin ifşa edilmesini içerir. Ayrıca, istenmeyen pop-up'lar vasıtasıyla cinsel olmayan içerik için web'de gezinirken, gençler bazen müstehcen içerik veya cinsel imgelem / videolarla karşı karşıya kalırlar.E-posta dolandırıcılıkları alabilirler.

İstenmeyen cinsel buluşmalarla uğraşmak için en yaygın önerilen strateji, gençleri bu tür sağlayıcıları engellemeye teşvik etmek veya onlara yardım etmek veya sorun yaşadıkları çevrimiçi forumdan ayrılmaktır. Çoğu genç, utanç yüzünden çevrimiçi olarak karşılaştıklarında yetişkinleri dahil etmeme eğiliminde oldukları için, ebeveynlerin ve eğitimcilerin, gençlerin zorluklarla karşılaşabileceğini belirtmek için dikkat etmeleri gereken işaretlerden haberdar edilmesi gerekir. Bu nedenle, kurslar ve bilgilendirici görüşmeler genellikle okullarda veya yerel konseyler tarafından organize edilirken, diğer etkin yöntemler filtreleme ve güvenlik duvarı teknolojilerini içerir.Buna ek olarak, internet erişimi sağlayan şirketlerin kullanıcıları için daha güvenli çevrimiçi ortamlar sağlamaları, dolayısıyla çevrimiçi riskleri ele almanın bir başka yolunu teşvik etmeleri önerilir.

Gençlerin çevrimiçi mahremiyetlerini korumaları durumunda, internetin oluşturduğu risklerin birçoğu azaltılabilir hatta ortadan kaldırılabilir.Kişisel bilgilerin çevrimiçi olarak açığa çıkmasına daha az istekli olacak şekilde eğitilmeleri ve gizliliklerini nasıl yöneteceklerini bilmeleri gerekir; Bu tür eğitim, özellikle genç yaştan itibaren okullarda önemlidir. Ebeveynler ve çocukları arasındaki nesil boşluğu nedeniyle, birbirlerine güven duymalarını engelleyebilecek ve dolayısıyla çevrimiçi riskin etkili bir şekilde kontrol altına alınmasına neden olabilecek bir yanlış anlama olasılığı bulunmaktadır.Bu nedenle, gençlerle yetişkinler arasındaki iletişim teşvik edilmelidir;siber güvenlikle ilgili diyaloga girmek, boşluğu hafifletmeye ve güvenlik tedbirlerini geliştirmeye yardımcı olabilir.Bu tür diyaloglar aynı zamanda gençleri ebeveynlerini çevrimiçi olan kaynaklar ve web siteleri konusunda eğitmeye teşvik edebilir,

Yarın dünyanın liderleri arasında internet güvenlik tedbirlerini tartışmak çok önemlidir. Web'in sağladığı yararlar modern kültürümüzün bir parçasıdır ve birçok teknolojik ilerlememizin gençlerin kendilerinin güvenliği konusunda geri tepmesine izin vermemeliyiz.

 

E GÜVENLİK MÜFREDATIMIZ HAKKINDA

·          Kanuni Sultan Süleyman İlkokulu , çevrimiçi güvenliğin (e-Güvenlik), bilgisayarlar, tabletler, cep telefonları veya oyun konsolları gibi teknolojiyi kullanırken,dijital dünyadaki çocukların ve yetişkinlerin korunması için vazgeçilmez bir unsur olduğuna inanmaktadır.

·          Kanuni Sultan Süleyman İlkokulu  , internetin ve bilgi iletişim teknolojileriningünlük yaşamın önemli bir parçası olduğuna inanır. Dolayısıyla, riskleri yönetmeleri ve bunlara tepki vermek için stratejiler geliştirmenin yollarını öğrenmeleri için çocuklar desteklenmelidir.

·         Kanuni Sultan Süleyman İlkokulu  , eğitim standartlarını yükseltmek, başarıyıteşvik etmek, personelin mesleki çalışmalarını desteklemek ve yönetim işlevlerini geliştirmek için toplumun kaliteli İnternet erişimi sunma yükümlülüğünesahiptir.

·         Kanuni Sultan Süleyman İlkokulu, tüm çocukların ve personelin çevrimiçi olarak potansiyel zararlardan korunmasını sağlamaklasorumludur.

·         Bu politika, yöneticiler, öğretmenler, destek personeli, çocuklar ve ebeveynler içinhazırlanmıştır.

·         Bu politika, internet erişimi ve kişisel cihazlar da dahil olmak üzere bilgi iletişim cihazlarının kullanımı için geçerlidir; çocuklar, personel ya da diğer kişilere, çalıştıkları dizüstü bilgisayarlar, tabletler veya mobil cihazlar gibi uzaktan kullanım için okul tarafından verilen cihazlar için degeçerlidir.

 

 

ÇOCUK VE ERGENLERE YÖNELİK e GÜVENLİK ÖNLEMLERİ

 • Aileye yönelik çocuk ve ergenlere denetimli, sınırlı ve amaçlı kullanım sağ- layabilmeleri ile ilgili bilinçlendirme çalışmaları yapmaktayız.

• İnternetin güvenli kullanımı ile ilgili paketlerin tanıtım ve yaygınlaşmasını sağlamak devlet politikasıdır.

• Evlerde limitli internet paketlerinin kullanımını teşvik etmek için rehberlik yapılmaktadır.

• Kullanım farkındalığına yönelik uygulamalar geliştirmek için derslerde bu konuya öncelik verilmektedir.

•Ebeveynleri denetim yolları ve teknolojik imkânları ile ilgili bilinçlendirmek ve gerekli uygulamaları geliştirmek ve yaygınlaştırmak. için üniversiteden akademisyenlerden yardım alınmaktadır.

 

 

 

CEP TELEFONU KULLANIMI

 

Bu sebeple;

1.Öğretmenler ve yardımcı hizmetler personeli cep telefonlarını öğrencilerin bulunduğu zaman ve ortamlarda kullanamazlar.
2. Öğrenciler okula gelirken- öğrenci servisi aracı ile gelip gitmeleri ve servis görevlileri vasıtası ile öğrenciye ulaşma kolaylıkla mümkün olduğu için- cep telefonlarını getiremezler. Herhangi bir sebeple cep telefonlarını okula getirmek zorunda kalan öğrenciler cep telefonlarını Okul idaresinin gösterdiği yere ve ilgili görevliye, okul çıkışında almak üzere kapalı bir şekilde- teslim etmek zorundadırlar.Sınıfta herhangi bir öğrencinin cep telefonu bulundurması ve dolayısıyla kullanması yasaktır.
3. Sınıf ortamında ve okul binası içinde cep telefonu bulundurma yasağını ihlal eden öğrencinin birinci ihlalde bir hafta, ikinci ihlalde iki hafta, üçüncü ihlalde dönem boyunca cep telefonuna okul idaresi tarafından (süre bitiminde iade edilmek üzere) el konulur. Kural ihlali durumunda uygulanacak bu yaptırımı öğrenci velisinin de desteklemesi için, eğitim öğretim yılı başında (ya da öğrencinin kaydı esnasında) yapılan yazılı sözleşme ile velinin kabulü sağlanır ve imzası alınır. Ayrıca veli kurallara uyulması esnasında güçlük çıkartırsa bu durum kolluk güçlerine bildirilir.
4. Okul sınırları içerisinde herhangi bir öğrencinin wi-fi bağlantısına erişmesine izin verilmez. Diğer ifadeyle öğrencinin herhangi bir yolla şifreyi elde edip kablosuz ağ bağlantısına bağlanması yasaktır. Bu yasağı ihlal ettiği tespit edilen öğrencinin cep telefonuna bir hafta için el konulur.
5. Okul ve derslik sınırları içerisinde öğrenci tarafından cep telefonu sadece ders  etkinliği uygulamaları esnasında, öğretmenin kontrolü altında ve ders aracı olarak kullanılabilir. Bu amacın dışındaki kullanımlara izin verilmez.
6. Öğrenci cep telefon numarasının, öğrenci velisinin izin verdiği kişiler dışındakiler tarafından öğrenilmesine izin verilmez.
7. Velilerle her yıl, eğitim öğretim yılı başında cep telefonu kullanımı konusunda bilgi verme amaçlı toplantılar yapılır.
8. Öğretmenlerle (eğitim öğretim başında, ortasında ve sonunda olmak üzere) yılda üç kez yapılan öğretmenler genel kurulunda okul güvenliği ve dolayısıyla cep telefonu politikası hakkında değerlendirme amaçlı tartışmalar yapılır.
Ülkenizde yasal zorunluluk olup olmadığına bakılmaksızın, okulunuzda açık bir fotoğraf ve imaj politikası olduğundan emin olun.

 

OKULUMUZDA FOTOĞRAF YADA VİDEO ÇEKİMİ VE YAYINLANMASI

1. Okul idaresi tarafından görevli kılınanlar haricindeki kişiler tarafından ve öğrenci velilerinin bilmek istedikleri etkinlik ve programlar dışındaki zamanlarda , okul ve okul bahçesi sınırları içerisinde fotoğraf ve video çekimi yapılamaz. Bu yasak bir öğrencinin diğer bir öğrencinin fotoğraf ve videosunu çekmek istemesi durumunda da geçerlidir.
2. Okul idaresi tarafından görevlendirilen kişilerin çektiği fotoğraf ve videolar ancak Okulun resmi web adresinde ve sanal ortamlarında, ilgili öğrenci velisinin talep ve yazılı onayı ile yayınlanabilir. Öğrencisi için onay vermeyen velinin öğrencisi ile ilgili fotoğraf ve videolar yayınlanmaz.
3. Velisi tarafından fotoğraf ve video görüntülerinin çekilip yayınlanmasına onay verilmeyen öğrencilerin, çekim esnasında psikolojik baskı yaşamaması için tedbirler alınır.
4. Okul görevlileri tarafından yayınlanan resim ve videolarda öğrencilerin kişisel bilgilerine kesinlikle yer verilmez. Öğrenciler, bir video konferans araması veya mesajı hazırlamadan veya cevaplamadan önce bir öğretmenin izin isteyecektir. Video konferans, öğrencilerin yaşı ve yeteneği için uygun bir şekilde denetlenecek. (okullar bunun nasıl uygulanacağını ve başarılacağını listelemelidir) Veliler ve bakıcıların rızası, çocuklar video konferans faaliyetlerine katılmadan önce edinilecektir. Video konferans, sağlam bir risk değerlendirmesini takiben, resmi ve onaylanmış iletişim kanalları vasıtasıyla gerçekleşecektir. Sadece ana yöneticilere video konferans yönetim alanlarına veya uzaktan kumanda sayfalarına erişim hakkı verilmektedir. Eğitimli video konferans servisleri için benzersiz oturum açma ve şifre bilgileri yalnızca personel üyelerine verilecek ve güvence altına alınmış olacak.

 

OKUL WEB SİTESİNİN YÖNETİLMESİ

 

•                           Web sitesinde iletişim bilgileri okul adresi, e-posta ve telefon numarası olacaktır. Personel veya öğrencilerin kişisel bilgileriyayınlanmayacaktır.

•                           Okul Müdürü yayınlanan çevrimiçi içerik için genel yayın sorumluluğunu alacak ve bilgilerin doğru ve uygun olmasınısağlayacaktır.

•                           Web sitesi, erişilebilirlik fikri mülkiyet haklarına saygı, gizlilik politikaları ve telif hakkı da dahil olmak üzere okulun yayın yönergelerineuyacaktır.

•                           Spam maillerden korunmak için e-posta adresleri çevrimiçi olarak dikkatli bir şekildeyayınlanacaktır.

•                           Öğrenci çalışmaları öğrencilerin izniyle ya da ebeveynlerininizniyle yayınlanacaktır.

•                           Okul web sitesinin yönetici hesabı, uygun bir şekilde güçlü şifreyle şifrelenerekkorunacaktır.

•                           Okul, çevrimiçi güvenlik dahil olmak üzere, toplumun üyeleri için okulweb sitesinde korunma hakkında bilgigönderecektir.

 

 

E-GÜVENLİK  POLİTİKAMIZ


Digital teknolojiler okul çağı çocukları için de olağanüstü imkanlar ve fırsatlar sunuyor. Çocuklar da internet ortamının sağladıklarıyla bilgiye, eğlenceli oyunlara ve benzeri etkinliklere kolayca ve hızlıca erişim sağlayabiliyorlar. Ancak, digital teknolojilerin sağladığı bu harika imkanların yanında, çocuğun zihinsel, ruhsal ve fiziksel saldırılarla, tuzaklarla karşılaşması tehlikesinin varlığı da hafife alınamaz bir gerçekliktir. Örnek vermek gerekirse internet ortamındaki bir çocuğun istem dışı da olsa karşısına çıkan bir reklamı izleme yoluyla ya da arama motoruna bilerek-bilmeyerek yazacağı yanlış bir kelime sebebiyle pornografik bir siteye girmesi mümkündür ya da çocuğun merakını kışkırtan bir görsel onu zihinsel, duygusal ya da fiziksel olarak tehlikeye düşürecek ortamlara sürükleyebilir. Gün geçmiyor ki, bazı online oyunlar sebebiyle ebeveynleri korkutan, endişeye ve dehşete düşüren, ruhsal ya da fiziksel olarak mağdur olmuş bir çocukla ilgili bir haber duymamış olalım!

Yukarıda kısaca söz edilmiş olan tehlikelerden çocuğu korumanın en emin yolu, onu internet ortamından tamamen uzak tutmaktır. Ancak çok hızlı gelişen digital teknolojiler sebebiyle ve ne yazık ki, çocuğu internet ortamından tamamen uzak tutmak mümkün olmamakta, tamamen yasaklamak sorunu çözmemektedir. Kaldı ki çevresel etkenler ve ebeveyn tutumları sebebiyle internet ortamlarını tamamen yasaklamak ve erişimi engellemek imkansız bir hal almıştır. Bu sebeple çocuğu internet ortamının oluşturduğu tehlikelerden korumak için tamamen yasaklamaya çalışmaktan daha etkili tedbirler bulmak zorunluluğu vardır.                  

Öncelikle ifade etmek gerekir ki, dijital teknolojilerin sahip olduğu imkanlar sebebiyle alınabilecek hiç tedbir çocuğu yukarıda sözü edilen tehlikelerden yüzde yüz oranında koruyamayacaktır. Dolayısıyla söz konusu tehlikelerden kendisini koruması için çocuğa bilgi, bilinç ve davranış kazandırmaktan, bu hedef için çaba harcamaktan daha etkili bir yol kalmamaktadır.

Bu gerçekler sebebiyle, okul politikası olarak öğrencilerimizi internet ortamlarının tehlikelerinden ve zararlarından koruyabilmek için ısrarlı ve kararlı bir şekilde uygulamalar gerçekleştirir ve gerekli, uygulanabilir yasaklar getiririz:

 

ÇOCUK VE ERGENLERE YÖNELİK E- GÜVENLİK ÖNLEMLERİ

 

 • Aileye yönelik çocuk ve ergenlere denetimli, sınırlı ve amaçlı kullanım sağlayabilmeleri ile ilgili bilinçlendirme çalışmaları yapmaktayız.

• İnternetin güvenli kullanımı ile ilgili paketlerin tanıtım ve yaygınlaşmasını sağlamak devlet politikasıdır.Telekom buna yönelik güvenli internet paketi sunmaktadır.

• Evlerde limitli internet paketlerinin kullanımını teşvik etmek için rehberlik yapılmaktadır.

 • Okul aile birliklerinin güçlendirilmesi ve teşvik edilmesi gereklidir.

 • Gençlerin aktif olarak katılacağı sosyal projelerin arttırılmasına ihtiyaç vardır.

 • Güvenli internet paketi kullanımının yaygınlaşmasına yardımcı olunmalıdır.

 • Aile içinde kullanılan bilgisayarların kullanıcıya göre farklı profiller oluşturmaya müsait olması ve güvenli internet hizmetinin de bu profillere göre farklı paketler ile sunulabilmesi gereklidir. Bununla ilgili çalışmalara başlanmıştır.

• Kullanım farkındalığına yönelik uygulamalar geliştirmek için derslerde bu konuya öncelik verilmektedir.

 

OKUL PERSONELİ

Çevrimiçi güvenlik (e-Güvenlik) politikası, tüm çalışanların katılımı için resmi olarak sağlanacak ve tartışılacak ve korunma sorumluluğumuzun bir parçası olarak güçlendirilecek ve vurgulanacaktır.

Personel, İnternet trafiğinin izlenebileceğini ve tek bir kullanıcıya kadar izlenebileceğinin farkında olacak. Okul sistemlerini ve cihazlarını kullanırken takdir yetkisi ve profesyonel davranış gereklidir. Personelin tüm üyelerine, profesyonel ve kişisel olarak, güvenli ve sorumlu İnternet kullanımı konusunda güncel ve uygun personel eğitimi, düzenli (en az yıllık) temelde çeşitli şekillerde sağlanacaktır. Çalışanların hepsi, çevrimiçi davranışlarının okuldaki rolü ve itibarını etkileyebileceğinin farkına varacaktır.

Mesleği veya kurumu  tehlikeli durumuna düşürdüğü veya mesleki yeteneklerine güvenini kaybetmiş bir şeyin bulunduğu düşünülürse, hukuk, disiplin veya hukuki önlemler alınabilir.

Filtreleme sistemlerini yönetme veya BİT kullanımını izleme sorumluluğu taşıyan personelin üyeleri, Liderlik Ekibi tarafından denetlenecek ve sorunları veya endişeleri bildirmek için açık prosedürlere sahip olacaklardır. Okul  çalışanların öğrencilerin yaşlarına ve yeteneklerine göre kullanması gereken yararlı çevrimiçi araçları kontrol etmelidir.

Çocukların internetin ve dijital teknolojinin güvenilir ve sorumlu kullanıcıları olabilmesi için ana-babanın / bakıcıların oynayacakları önemli bir role sahip olduklarını kabul eder. Ebeveynlerin dikkatleri, bültenler, bilgilendirme mektupları, okul izahname ve okul web sitesinde okulun çevrimiçi güvenlik (e-Güvenlik) politikasına ve beklentilerine yönelecektir.

Evde ve okulda ebeveynlerle çevrimiçi güvenlik konusundaki  işbirlikçi, yaklaşımı teşvik edilecektir.  Evde güvenli İnternet kullanımı için gösteriler ve öneriler içeren ebeveyn eğitimleri sunma veya diğer iyi katılan etkinliklerde çevrimiçi güvenliğin vurgulanmasını içerebilir. ebeveyn eğitimleri, birlikte vakit geçirme ve spor günleri,gibi sosyal etkinlikler düzenleyeceklerdir.

Okul Anlaşması'nın bir parçası olarak ebeveynlerin çevrimiçi güvenlik bilgilerini okumaları istenecektir. Ebeveynler, Okula Kabul Edilebilir Kullanım Politikası'nı okumaya ve çocuklarıyla etkilerini tartışmaya teşvik edilecektir. Çevrimiçi güvenlik konusundaki ebeveynler için bilgi ve rehberlik, ebeveynlere çeşitli biçimlerde sunulacaktır. Ebeveynler, çevrimiçi olarak çocukları için rol modeli olumlu davranışlar teşvik edilecektir.

 

Güvenli İnternet Günü
     Okulumuzda Güvenli İnternet Günü etkin ve kapsamlı veli desteği ile güvenli internet günü kutlanmıştır.  Hafta boyunca seminerler, tanıtıcı afişler ve webinarlara etkin katılım sağlanmıştır. Okulumuz sınıf öğretmeni e twinning portalında, safer internet SİD hesaplarında paylaşım yapmışlardır.

 

Daha Güvenli İnternet Merkezi (gim.org.tr) - Safer Internet Center'ın resmi sayfası.http://guvenlinet.org.tr/tr/

Güvenli Çocuk (guvenlicocuk.org.tr) - 13 yaşından küçük çocuklar için oyun ve eğlence portalı.

Ihbar Web (ihbarweb.org.tr) - yasadışı içerik için telefon hattı.

İnternet BTK (internet.btk.gov.tr) - İnternet ve BT yasası konusunda farkındalık portalı.

Güvenli Web (guvenliweb.org.tr) - çevrimiçi güvenlik konuları için farkındalık portalı.

SID Page (gig.org.tr) - Daha Güvenli İnternet Günü Türkiye'de resmi sayfası.Veli ve öğrencilere tanıtılmış buralardaki eğitici ebeveyn ve öğrenci bilgilendirici vidoları ,sunuları izlenmiştir. Okumuzda çeşitli web2 araçları kullanılarak sunular hazırlanmış, panolar ailelerle birlikte hazırlanmıştır. http://guvenlinet.org.tr/tr/  sayfasından bilgi amaçlı faydalanılmıştır. 



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin

Etiketler :esafety,


  Beğen | 0  kişi beğendi